Program Festival
Concert vocal-simfonic organizat în colaborare cu Fundația Culturală „Marțian Negrea”
Orchestra simfonică a Filarmonicii
Corul academic „Gavriil Musicescu”
Dirijor: Cristian Oroșanu
Dirijorul corului: Doru Morariu
Soliști:
Irina Săndulescu, soprană
Mihaela Blându, mezzo-soprană
Marian Someșan, tenor
George Cojocariu, bas
George Enescu
Poema română, op. 1
Marțian Negrea
Requiem pentru soliști, cor și orchestră
primă audiție
***
Irina Săndulescu a absolvit Liceul de Muzică George Enescu, secția vioară, apoi Academia de Muzică Ciprian Porumbescu din București.
Actualmente este angajată ca prim solista la Opera Națională Română din Cluj-Napoca.
Este adesea invitată a Operelor din București, Cluj, Iași și Timișoara, de asemenea a Filarmonicilor din Arad, Bacău, București, Cluj, Constanța, Oradea, Ploiești, Timișoara, Tîrgu-Mureș, precum și a Ansamblului Național Radio București. Susține numeroase recitaluri de lied și operă în toată țara si participă la festivaluri naționale și internaționale (Bratislava, București, Viena, Paris).
Este laureata cu Premiul Special al Juriului Johannes Brahms (Hamburg, 1985), Premiul Special al Uniunii Compozitorilor și Interpreților din România pentru interpretarea rolului Violetta din opera La Traviata de G.Verdi (1988), Premiul Special al Uniunii Compozitorilor și Interpreților din România pentru activitatea în stagiunea 1992-1993 (1993), Ordinul Meritul Cultural Clasa II (2004).
Născută la Iași, mezzo-soprana Mihaela Blându este absolventă a clasei de canto a prof. Maria-Jana Stoia, a Universității de Arte George Enescu Iași, urmând apoi cursurile de masterat la clasa prof. Corneliu Solovăstru, în cadrul aceleiași universități. În anul 2000 a participat la Cursurile muzicale de vară de la Enghien, Belgia.
În prezent este solistă a Corului academic G. Musicescu al Filarmonicii ieșene și deja cunoscută publicului în numeroase apariții în programe vocal-simfonice. Repertoriul său a devenit extrem de bogat, evoluția sa bucurându-se de un real succes în concertele prezentate.
La începutul lunii mai anul acesta, în concertul de Paști al Filarmonicii ieșene, Mihaela Blându a interpretat remarcabil Missa în si minor de Bach, sub bagheta dirijorului izraelian Stanley Sperber.
Născut la București, Marian Someșan este absolvent al Liceului G. Enescu din București, apoi al Școlii Militare de Muzică – secțiunea flaut. A studiat canto la Universitatea Națională de Muzică din București. Încă din timpul studiilor a activat intens ca flautist și corist în diferite ansambluri din București.
A obținut premii la concursuri naționale, debutând apoi la Opera Națională București în Don Giovanni de Mozart. A susținut concerte și recitaluri în țară, în Germania și în Coreea de Sud, abordând roluri în opere de Mozart, Verdi, Donizetti, Leoncavallo, Bizet; de asemenea a interpretat pagini de Ceaikovski, Rossini etc. A abordat și repertoriul vocal-simfonic – Requiem-ele de Verdi și Mozart, Matthäus Passion de Bach, Simfonia a IX-a și Missa în do major de Beethoven, Simfonia a VIII-a de Mahler, Impresii din Tibet de Jin Wang, precum și operele în concert Mozart și Salieri de Rimski-Korsakov și Simone Boccanegra de Verdi. A realizat înregistrări ca solist alături de Corul Madrigal și Corul Te Deum.
În prezent, Marian Someșan este profesor de canto la Liceul de Artă din Târgu Mureș.
Baritonul George Cojocariu a absolvit Universitatea de Arte George Enescu din Iași, Secția Canto în anul 2001.
A fost angajat al Corului Filarmonicii Moldova din Iași (1990-1995), al Corului Operei Naționale Române Iași (1995-1997). Din anul 1997 devine solist al Operei Naționale Române Iași.
Abordează un bogat repertoriu de operă, operetă și vocal simfonic, amintind aici de: Simfonia a IX-a de Beethoven, Carmina Burana de C. Orff , Kronung Messe de Mozart, Damnațiunea lui Faust de Berlioz sau Oratoriile de Paște și de Crăciun de Paul Constantinescu.
Născut în anul 1972, dirijorul Cristian Oroșanu a urmat studiile la Liceul de Artă Octav Băncilă din Iași, apoi la Universitatea de Muzică din București, cu Cristian Brâncuși și Constantin Bugeanu.
În anul 1996 dirijorul Cristian Oroșanu a beneficiat de o bursă de studii la Stuttgart, unde a lucrat cu maestrul de renume internațional Helmuth Rilling.
În anul 2003 participă la Festivalul Internațional de la Aix‑en‑Provence (Franța), iar în august 2005, a câștigat Premiul al II‑lea la Concursul Internațional de Dirijat Malko de la Copenhaga.
Dirijorul Cristian Oroșanu se află în prezent în plină afirmare internațională. A dirijat Orchestre de Paris, Orchestre National Bordeaux Aquitaine, Orchestre Lamoureux din Paris, de asemenea Deutsches Symphonie Orchester din Berlin (unde a fost asistent principal în stagiunea 2007‑2008), Orchestra Tonhalle din Zürich, Orchestra PAC din HYOGO (Japonia).
Născut la Reșița în 1951, Doru Morariu a urmat studiile muzicale la Liceul de Muzică Ion Vidu din Timișoara și la Universitatea de Muzică din București. A studiat dirijatul coral cu profesorii: Dumitru D. Botez, Silvia Secrieriu, Petre Crăciun și Dorin Pop.
În 1974 s‑a întors in orașul natal, Reșița, unde a desfășurat o intensă activitate muzicală ca dirijor al Corului de Copii si al Corului de Cameră Miorița. În perioada 1976‑1990 a organizat cursuri periodice de dirijat coral. De asemenea, a înființat si coordonat Festivalul Coral Iosif Velceanu de la Reșița. În 1984 a înființat Concursul de Creație Corala Nicolae Ursu. În 1991 a înființat Corul de copii Angeli al Studioului Radio Iasi, iar în 1993 a înființat corul de copii al postului de televiziune Europa Nova Iași, cu care a susținut concerte și a realizat înregistrări audio și video.
Din noiembrie 1990, Doru Morariu a devenit prin concurs dirijor al Corului Gavriil Musicescu al Filarmonicii de Stat din Iași, împreună cu care își continuă activitatea muzicală de succes și în prezent.
Doru Morariu este de asemenea compozitor, creația sa cuprinzând lucrări corale și vocal‑instrumentale, unele dintre ele fiind distinse cu premii de creație.
Prin prezența sa la pupitrul Corului academic al Filarmonicii, ansamblul artistic ieșean a devenit în ultimii zece ani unul dintre primele în ierarhia valorică românească.
Ansamblul Nova Musica Viva
Coordonator Mihai Ailenei
Cezar Horez, flaut
Alin Apetroaie, flaut
Florin Țaga, oboi
Alexandru Olaru, oboi
Constantin Ailenei, clarinet
Ioan Gușã, fagot
Adrian Moisuc, fagot
Romeo Popa, corn
Paul Patraș, corn
Ion Moraru, trompetã
Ciprian Ciotloș, pian
Ștefan Niculescu
Cantata III, Răscruce pentru sextet de suflători
Sabin Păutza
Blues and Trouble
Cvartetul Ad libitum
Alexandru Tomescu, vioara I
Șerban Mereuță, vioara a II-a
Bogdan Bișoc, viola
Filip Papa, violoncel
George Enescu
Cvartetul nr. 2 in sol major, op. 22
***
Ansamblul Nova Musica Viva a fost creat la inițiativa unui grup de instrumentiști-suflători din orchestra simfonică a Filarmonicii ieșene, cu cîțiva ani în urmă. Ulterior au adoptat titulatura de mai sus, pentru a evoca una dintre formațiile de pionierat în explorarea muzicii noi, ce a făcut epocă în anii ’70–’80 în viața muzicală ieșeană și nu numai – Musica Viva condusă de Vicente Țușcă.
Repertoriul ansamblului acoperă diverse stiluri muzicale reprezentative, dar oferă și posibilitatea extinderii către alte tipologii și genuri, care depășesc tiparele tradiționale, conturând astfel un repertoriu complex.
La ediția precedentă a Festivalului, Ansamblul Nova Musica Viva a prezentat, după 25 de ani de la ultima interpretare, Dixtuorul enescian. La ediția de anul acesta, compozitorul Sabin Păutza a dedicat cele două lucrări ale sale formației filarmonice ieșene.
Cvartetul de coarde Ad libitum a fost fondat în anul 1988, la Universitatea de Arte George Enescu din Iași. Membri fondatori: Adrian Berescu (vioara I), Șerban Mereuță (vioara II), Bogdan Bișoc (violă), Filip Papa (violoncel). După ce a beneficiat de îndrumarea profesorului Bujor Prelipcean, iar mai apoi din partea unor cvartete de renume precum Fine Arts, Juilliard sau Amadeus, Cvartetul Ad libitum a câștigat în 1997 Marele Premiu, Premiul Presei și Premiul mecenatului muzical la Concursul de la Evian, considerat cea mai importantă competiție de gen din lume. Au urmat și alte succese notabile, între care trebuie amintit Premiul I la Concursul Max Reger din Germania.
Cvartetul de coarde Ad Libitum întreprinde turnee în Europa fiind invitat de prestigioase festivaluri cum ar fi: Printemps des Arts (Monte Carlo), Orlando Festival (Olanda), Luberon (Franta), Bensheim (Germania), Gstaad (Elvetia), Maribor (Slovenia), Delft Festival (Olanda), etc. De asemenea Ad Libitum a concertat în celebre săli de concert ca: Cortot și Musée D’Orsay (Paris), Diligentia (Haga), De Doelen (Rotterdam), Conzerthaus (Berlin), Concertgebouw (Amsterdam), Kaisersaal (Frankfurt), Beethoven Haus (Bonn), Temppeliaukion (Helsinki), Ateneul Român (București), Filarmonica Moldova (Iași), etc.
Începând cu aprilie 2008, Cvartetul Ad Libitum este numit Cvartet de Stat în cadrul Filarmonicii Moldova din Iași, drept recunoaștere a activității desfășurate pe cele mai mari scene ale lumii în ultimii 20 de ani.
Din septembrie 2011, Alexandru Tomescu devine prim violonist al cvartetului de coarde Ad Libitum.
Concert cameral
Creații ale compozitorilor din Republica Moldova
Vlad Burlea
Creionări pentru pian
Solistă: Livia Ciolpan
Snejana Pîslari
Les cantilenes pentru pian
Solistă: Olesea Ghernagea
Ghenadie Ciobanu
Still – life with Flowers, Melodies and Harmonies pentru pian
Solistă: Victoria Romașco
Ghenadie Ciobanu
To philarmonic Public of Chișinău pentru 2 piane
Soliști: Victoria Romașco și Alexandru Prigalo
Vladimir Beleaev
Dies irae pentru 2 piane
Soliști: Alexandru Prigalo și Livia Ciolpan
***
Născut în octombrie 1996, Alexandru Prigalo este laureat cu premiul I la Concursul Republican Virtuozii muzicii ruse din Moldova (ediția a III-a), premiul al III-lea la Concursul Internațional Miniatura Romantică din Galați, România (ediția a XVII-a 2013) și Concursul Internațional Eugeniu Coca din Chișinău, Moldova (2013).
În martie 2013 obține Premiul I la Concursul Virtuozii muzicii ruse. În aprilie – mai, acelasi an, participă la proiectul național Compozitorii autohtoni către tînara generație (Ediția a II-a). În mai este laureat al Concursului Internațional Miniatura Romantică din Galați (ediția a XVII-a 2013, premiul III), iar în iunie al Concursului Internațional Eugeniu Coca din Chișinău, Moldova (2013, premiul III). A participat de asemenea la Festivalul internațional Noptile Pianistice.
Născută în 1988, Victoria Romașco a studiat pianul cu Lia Oxinoit și Ina Hatipova la Liceul Republican de Muzică C.Porumbescu. A absolvit Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice și își continuă studiile de masterat în aceeași instituție.
Este laureată cu premiul I a Concursului Internațional Miniatura Romantică din Galați, România (ediția a IX-a, 2005).
A participat în cadrul festivalului international Noptile Pianistice (2010), festivalului autohton Zilele muzicii noi (2010 -2012) și în cadrul proiectului Compozitorii autohtoni către tînăra generație (2010 -2012).
Născută în 1987, Olesea Ghernagea-Popa a studiat pianul la Școala de arte pentru copii din orașul Anenii Noi. Își continuă studiile la Colegiul de muzică St. Neaga din Chișinău, apoi Academia de Muzică, Teatru si Arte Plastice Chișinău, la clasa profesoarei Inna Hatipova. În prezent este masterandă a aceleiași instituții.
În 2008 obține Premiul II la Concursul internatțional de interpretare Viva la Musica din Zalău. În toamna anului 2011 participă la proiectul Compozitorii autohtoni către tânara generație organizat de compozitorul V. Burlea ți prof. S. Pislari și I. Hatipova. Tot în 2011 obține premiul I la concursul (teoretic) dedicat celor 200 de ani de la nașterea compozitorului F. Liszt, concurs organizat în cadrul Academiei din Chișinău. Din 2007 își începe activitatea pedagogică, pe care o continuă și în prezent.
Născută in 1989, Livia Ciolpan a studiat la Liceul Republican de Muzică Ciprian Porumbescu, apoi la Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice, la prof. Inna Hatipova.
În 2011 si 2013 participă la proiectul național Compozitorii autohtoni către tânăra generație, Ediția I, iar între 2010-2013 la festivalul autohton Zilele muzicii noi.
Ansamblul „Archaeus”
condus de Liviu Dănceanu
Anca Vartolomei, violoncel
Rodica Dănceanu, pian
Dorin Gliga, oboi
Ion Nedelciu, clarinet
Șerban Novac, fagot
Alexandru Matei, percuție
Marius Lăcraru, vioară
Liviu Dănceanu – Panta Rei
Corneliu Dan Georgescu – Studiu pentru Columna Infinită
Costin Miereanu – Solo pentru fagot
Ștefan Niculescu – Sinchronie 1
Horia Șurianu – Diffractions Brisees
Adrian Pop – Invenzioni
Cornel Țăranu – Remembering Bartok
Liviu Dănceanu – Heptaih
***
Înființat în 1985, cu scopul de a promova cele mai diverse tendințe și orientări din muzica contemporană, format din ansamblul Archaeus activează sub egida Uniunii Compozitorilor din România.
Au susținut peste 300 de concerte în care au interpretat peste 550 de lucrări (multe dintre ele în premieră), semnate de 300 de compozitori români și străini, în 80 de orașe, în peste 100 de săli de concert din România, din întreaga Europă și din SUA. Au participat de asemenea la numeroase festivaluri și evenimente muzicale internaționale din București, Paris, Viena, Salzburg, Budapesta, Geneva, Huddersfield, Berlin, Bonn, Köln, München, Hanovra, Copenhaga, Moscova, Lisabona, Sofia, Chișinău, Bratislava, Roma, Torino, New York, Cleveland, Washington etc.
Pentru activitatea sa, ansamblul a fost răsplătit cu Premiul ATM în 1987, Premiul Criticii în 1991, Premiul Publicației „Muzica Azi” în 1996, Premiul „Scores” în 1997.
Liviu Dănceanu (n. 1954, Roman) a studiat compoziția cu Ștefan Niculescu, la Conservatorul bucureștean. Este compozitor, publicist, dirijor, profesor de istoria muzicii, estetică, stilistica barocului la Universitatea Națională de Muzică din București.
Concert vocal-simfonic extraordinar
Orchestra simfonică
Corul academic G. Musicescu
Dirijor: Gheorghe Mustea
Dirijorul corului: Doru Morariu
Viorel Munteanu
Glasurile Putnei pentru cor de bărbați și orchestră de cameră
Vladimir Beleaev
Axis
– primă audiție –
Ghenadie Ciobanu
Apres un Lecture
Poem postmodern
Poem rap pentru voce bariton și orchestră simfonică, pe versuri de Emilian Galaicu-Păun
– primă audiție –
Solist: Vitalie Cebotari, bariton
Gheorghe Mustea
Concertul nr.1 pentru orchestră
– primă audiție –
Moderato
Andantino
Allegro scherzando
Povestea micului Pan
Operă pentru copii în trei acte
de Laurențiu Profeta
Libretul: Eugen Rotaru
Spectacol realizat de prof. drd. Daniela Mihaela Ciocoiu
Coord. științific prof. univ. dr. Gheorghe Duțică
La pian: Edit Arva
Distribuția:
Peter Pan – Teodora Simon
clasa a III-a, Școala George Coșbuc, învățător Nicoleta Dăriescu, prof. Anca Apetroaie(Palatul Copiilor)
Povestitorul – Bogdan Cojocariu
lect. univ. dr.Universitatea de Arte George Enescu Iași
Doamna Darling – Andreea Chinez
Solistă Opera Națională Română Iași
Domnul Darling – Renato Ridiche
prof. Colegiul Național de Artă
Octav Băncilă Iași
Cei trei copii ai familiei Darling:
Wendy – Daniela-Mihaela Ciocoiu
prof. Colegiul Național de Artă Octav Băncilă Iași
John – Magdalena Alexandra Dornianu
clasa a XII-a, canto clasic, clasa prof. Daniela Mihaela Ciocoiu
Michael – Simona Tanasă
clasa a XII-a, canto clasic, prof. Daniela Mihaela Ciocoiu
Cățelușa Nana – Sabina Iuliana Atodiresei
clasa a XII-a, canto clasic, clasa prof. Daniela Mihaela Ciocoiu
Crocodilul – Beatrice Savin
clasa a XII-a, canto clasic, prof. Narcisa Pavel, Liceul de ArteVictor Brauner Piatra-Neamț
Căpitanul Hook – Ionuț Copăcel
anul II, clasa lect. univ. dr. Ionuț Urdeș, Universitatea de Arte George Enescu Iași
Copiii din Țara de Nicăieri:
Piuilă – Iuliana Surleac
clasa a XI-a, canto clasic, clasa prof. Daniela Mihaela Ciocoiu
Ronțăilă – Ștefana Mihai
clasa a XII-a, vioară, clasa prof. Marian Gorovei
Șugubeață – Crina Bălan
clasa a X-a, canto clasic, clasa prof. Daniela Mihaela Ciocoiu
Cârlionț – Diana Maria Ciurdea
clasa a XI-a, canto clasic, clasa prof. Daniela Mihaela Ciocoiu
Copiii pirați:
Gălușcă – Iustina Nedelcu
anul I,Universitatea de Arte George Enescu Iași
Pârjol – Crăița Robu
anul III, clasa conf. univ. dr. Adriana Severin, Universitatea de Arte George Enescu Iași
Ferăstruică – Mihaela Straton
master, anul II, Universitatea de Arte George Enescu Iași
Scăfârlie – Sabina Iuliana Atodiresei
clasa a XII-a, canto clasic, clasa prof. Daniela Mihaela Ciocoiu
Concert coral
Seniori ai artei corale românești
Corul academic G. Musicescu
Dirijor: Doru Morariu
Doru Popovici – Omagiu lui Eminescu:
Praeludium
Eterofonia e monodia
Polifonia
Constantin Arvinte – Diptic eminescian:
Când amintirile
Vre o zgâtie de fată
Vasile Timiș – Trei valsuri pe versuri de Eminescu:
După ce atâta vreme
Și dacă…
Adio
Constantin Râpă – Galop (fragmente din suita corală)
Ciuleandra
Sârba
Remus Georgescu – Două cântece vechi din Banat
Constantin Romașcanu – Cântă-n inimi România
Felicia Donceanu – Potentissimo Dio (pe versuri de Petru Cercel)
Mircea Neagu – Iarna (vs V. Alecsandri)
Vasile Timaru – Rugă (vs. Corneliu Coposu)
Ion Pelearc – Bună vestire pentru floarea mărului (vs. Lucian Blaga)
Dan Buciu – Visare (vs. Eminescu)
Irina Odăgescu – Tatăl nostru
Sabin Păutza – Două madrigale: Lacuri, Peste vârfuri (vs. Eminescu)
Concertul claselor de compoziție
ACADEMIA DE MUZICĂ „GHEORGHE DIMA” CLUJ-NAPOCA
Soliști:
Octavia Răceu, pian
Mira Gavriș, pian
Ramona Țuțuianu, flaut
Sonia Vulturar, vioară
George Godja, bariton
Lokodi András
Tango și Swing din Little suite pentru vioară și pian
Török-Gyurkó Áron
Polarization pentru pian
Mariusz Krisztian Siklodi
Liedul Eu o văd ades pe stradă, pentru bariton și pian, pe versuri de G. Coșbuc
Aurelian Băcan
Caravanserai pentru vioară și pian
Alexandru-Ștefan Murariu
Méditation pentru flaut și pian
UNIVERSITATEA DE ARTE „GEORGE ENESCU” IAȘI
Paul Pintilie (Master I)
Some Sick Lick pentru flaut, clarinet și pian
Călin Fărcășel, flaut
Bogdan Irina, clarinet
Cristina Răducanu, pian
Paul Pintilie
Ta – Ta pentru flaut solo
Florin Leonte, flaut
Izabela Vieriu (Anul IV)
Cvintet pentru oboi, vioară, violă, violoncel și pian
Diana Petrișor, oboi
Anamaria Trifanov, vioară
Laura Costea, violă
Alexandru Torge, violoncel
Cristina Răducanu, pian
Mihai Traista (Anul III)
Tema cu variațiuni pentru fagot și pian
Alin Dănilă, fagot
Brîndușa Tudor, pian
Mihaela Spulber (Anul II)
Lieduri pentru soprană și pian
Ce aude unicornul, pe versuri de Lucian Blaga
Contemporan, pe versuri de Vasile Voiculescu
Daniela Goria, soprană
Cristina Răducanu, pian
Concert cameral
Cvartetul Passione
Diana Jipa, vl I
Cristina Pașa, vl II
Mădălina Penciu, viola
Violeta Dumitru, vcl
Paul Constantinescu
Concertul pentru orchestră de coarde, versiune pentru cvartet
Allegro
Intermezzo
Rondo
**
Ansamblul de suflători Nova Musica Viva
Mihai Ailenei, coordonator
Adrian Iorgulescu
Rondelul de noapte, pentru clarinet și ansamblu de suflători
– Primă audiție –
Concert tradițional
Folclorul muzical românesc – tradiție și avangardă
Ansamblul T. T. Burada condus de Ciprian Chițu
Invitați:
etnomuzicologii Florin Bucescu și Viorel Bârleanu
Soliști vocali:
Teofana Lența, Cătălina Baltaru, Olga Iosub, Cristina Drăgan,
Simona Mazăre, Georgiana Găitan
Soliști instrumentiști:
Ionuț Peiu – trompetă, Bogdan Irina – clarinet, Radu Vieru – fluier
Ansamblul Teodor T. Burada al Universității de Arte George Enescu din Iași este format din tineri studenți entuziaști și pasionați de folclor din cadrul Facultății de Interpretare, Compoziție și Studii Muzicale Teoretice. Ansamblul are în proiect promovarea și tezaurizarea valorilor naționale perene, valorificarea în practică a culegerilor folclorice și promovarea folclorului apropiat de filonul autentic.
Pe lângă latura spectaculară, Teodor Burada urmărește prin intermediul acestor concerte și factorul educațional al studenților și al publicului de cele mai diverse categorii Au fost prezentate pe scenele din Iași, Pașcani, Suceava, Cernăuți – interpretativ și colocvial – obiceiuri uitateori aproape uitate precum: colinde cu mască, din diferite zone ale țării, obiceiuri de primăvară-vară (Paparudă, Cunună, Drăgaică, Hăulit, Toconele, Sul, Scaloian etc.), obiceiuri familiale ocazionale precum Nunta, cu toate etapele ei ș.a.
Sub aceeași titulatură, Cercul de folclor Teodor T. Burada realizează anchete folclorice pe teren împreună cu studenți ai Universității, îndrumați de lector univ dr. Ciprian Chițu, ce au drept scop culegerea de folclor (sub formă de observație directă ori indirectă) în satul contemporan. O parte din materiale sunt puse în valoare prin practică artistică în cadrul ansamblului, atât sub formă simplă, apropiată de latura autentică, precum și în aranjamente orchestrale.
Ansamblul a fost înființat în anul 2006 și implică trei formațiuni distincte, în scopul surprinderii complexului sincretic folcloric: orchestra de muzică populară, grupul vocal tradițional și dansatori amatori.
Dirijorul ansamblului, lector univ dr. Ciprian Chițu activează la disciplinele Folclor muzical și Teorie, solfegiu, dictat. De coordonarea soliștilor și a grupului vocal se ocupă lector univ. dr. Ionuț Urdeș.
Concert coral
Muzică corală românească
Corul de cameră Vox Art’Is
Dirijor: Bogdan Cojocariu
Achim Stoia
Trei cântece din Moldova
Romeo Cosma
Priceasna
Ciprian Ion
Tatăl Nostru
Vasile Spătărelu
Trei colinde laice
Sabin Păutza
Velerim și Veler Doamne
Leonard Dumitriu
Trei madrigale pentru cor a capella
Roxana Pepelea
Diptic coral
Gheorghe Duțică
Vestea
Paul Constantinescu
Miorița
Viorel Munteanu
Rezonanțe II
Simpozion de muzicologie
Tema: ,,Identitate și contextualitate în muzica românească contemporană”
În deschidere: Conferință susținută de acad. prof. univ. dr. Cornel Țăranu
Moderatori:
Prof. univ. dr. Laura Vasiliu
Prof. univ. dr. Gheorghe Duțică
Program
Lector. univ. dr. Diana Beatrice Andron
Vitralii muzicale. Ipostaze ale imaginarului sonor în viziuni comparate
Drd. Natalia Chiciuc, Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice, Chișinău,
Republica Moldova
Compozitorul Gheorghe Neaga în cercetările științifice ale muzicologului Vladimir
Axionov
Lector univ. dr. Luminița Ciobanu, Universitatea de Arte George Enescu, Iași
Viola în creația românească de cameră din secolul al XX-lea
Conf. univ. dr. Leonard Dumitriu, Universitatea de Arte George Enescu, Iași
Introspecție în propria creație. Orter Trio și imaginarea formei
Conf. univ. dr. Luminița Duțică, Universitatea de Arte George Enescu, Iași
Sincronism și specificitate în limbajul compozitorilor români din a doua jumătate
a secolului XX
Prof. univ. dr. Gheorghe Duțică, Universitatea de Arte George Enescu, Iași
Metaforele în sunet ale lui Viorel Munteanu. Ciclul de lieduri Întoarceri la Blaga
Drd. Mihaela Gârlea, Universitatea de Arte George Enescu, Iași
Condiționări stilistice în interpretarea jazzului vocal românesc
Lector univ. dr. Loredana Iațeșen, Universitatea de Arte George Enescu, Iași
Opera Mariana Pineda de Doru Popovici. O comparație posibilă cu spectacolul
Prizonierul de Luigi Dallapiccola
Lector univ. dr. Anca Leahu, Universitatea de Arte George Enescu, Iași
Anton Zeman, compozitor modernist și vizionar. Crestăturile unei schițe biografice
Conf. univ. dr. Roxana Pepelea, Universitatea Transilvania, Brașov
Colindul – sursă unificatoare a creației lui Sabin V. Drăgoi
Prep. univ. drd. Adrian Sîrbu, Universitatea de Arte George Enescu, Iași
200 de ani de la aplicarea Reformei hrisantice. Contribuțiile aduse de către
centrele cultural-spirituale ale Moldovei
Prof. univ. dr. Laura Vasiliu, Universitatea de Arte George Enescu, Iași
Liviu Dănceanu – Reflectarea muzicii vs. muzica reflecției
Prof. univ. dr. Carmen Chelaru, Universitatea de Arte George Enescu, Iași
Zidiri muzicale ieșene dispărute sau pe cale de dispariție
Concert cameral
Concert cameral
Ansamblul AdHOC
al Academiei de Muzică Gh. Dima Cluj-Napoca
Aurelian Băcan, clarinet
Radu Dunca, vioara I
Diana Man, vioara a II-a
Ovidiu Costea, violă
Renata Demeny, violoncel
Eva Butean, pian
Emil Simion, percuție
cu participarea Trio Axis Mundi
Radu Dunca, vioară
Aurelian Băcan, clarinet
Eva Butean, pian
Dirijor invitat: Cornel Țăranu
Portret de Grup ad Honorem Cornel Țăranu
Cornel Țăranu – Sonata pentru clarinet și percuție (1985)
Soliști: Aurelian Băcan, Emil Simion
Péter Szeghö – Piesă de concert pentru vibrafon (1979)
Solist: Emil Simion
Portret de Grup ad Honorem Magistri Cornel Țăranu
Ciprian Pop – Kandaon
Ionică Pop – Guirlandes en résonance
Dora Cojocaru – Mnemosyne
Tudor Feraru – Con tenerezza
Șerban Marcu – tocCaTa brevissima
Trio Axis Mundi
Cornel Țăranu – Solosonata pentru vioară (2005)
Solistă: Diana Man
Adrian Pop – Țiituri 2 pentru vioară și pian (2014)
Soliști: Rafael Butaru, Eva Butean
Cornel Țăranu – Mozaicuri pentru clarinet și ansamblu (1992)
Solist: Aurelian Băcan
Dirijor: Cornel Țăranu
Concert cameral
Orchestra de cameră a Universității de Arte G. Enescu
Vioara I
Tudor Bolnavu
Sara Stroici
Alexandra Honciuc
Laura Albu
Vioara a II-a
Luca Iuriciuc
Adelina Stanciu
Bogdan Onofrei
Anamaria Trifanov
Viola
Andreea Prisacariu
Ruxandra Trofin
Violoncel
Sebastian Vîrtosu
Alexandra Mihai
Contrabas
Virgil Prisacariu
Adrian Beleca
Soliști
Andrei Enoiu-Pânzariu, pian
Florin Leonte, flaut
Radu Vieru, clarinet
Bogdan Dumitraș, percuție
George Enescu
Preludiu la unison
Ciprian Ion
Concert pentru pian și orchestră de coarde, op. 11
– primă audiție absolută –
Achim Stoia
Divertisment pentru flaut, clarinet și coarde
Spectacol extraordinar de închidere a Festivalului
Orchestra Universității de Arte G. Enescu
Dan Spînu
Musicalul „The One Born From a Tear”
– premieră –
Libretul: adaptare după basmul Făt frumos din lacrimă de Mihai Eminescu
Versificația: Ramona Cojocaru, Dan Spînu, Codin Deboveanu
Dirijor: Bogdan Chiroșcă
Roluri principale:
Alexandru Grosu, tenor
Mihai Popistașu, tenor
Cristina Toșu, soprană
Andra Botez, soprană
Maria Păuleț, mezzosoprană
Alexandru Iosipescu, tenor
Roxana Balcan Apetroaie, mezzosoprană
Roluri secundare:
Andrei Ciobanu, bariton
Alexia Urtoi, voce de copil
Secția ritmică:
Dan Dragomirescu, chitară
Paul Pintilie, pian
Marian Huțanu, sintetizatoare
Dan Spînu, chitară bas
Mihai Tăbârcă, baterie
Concert cameral – Deschiderea festivalului
Cvartetul Ad libitum
Alexandru Tomescu – vioara I
Șerban Mereuță – vioara a II-a
Bogdan Bișoc – violă
Filip Papa – violoncel
Sebastian Androne – Glances of memories (2013)
primă audiție
Pascal Bentoiu – Cvartetul de coarde nr. 2, op. 19 al Consonanțelor (1973)
George Enescu – Cvartetul de coarde op. 22 nr. 2 (1952)
Un ansamblu cu experiență artistică de peste două decenii și jumătate, cu prestigiul internațional dobândit prin mii de ore de repetiții, prin înregistrări, concerte memorabile și mai ales prin cele mai importante premii internaționale pentru cvartet – Marele Premiu pentru interpretare, Premiul Presei și Premiul Discului, la ediția din 1997 a Concursului de la Evian (Franța).
Ad libitum este de multă vreme un „bun cultural” al Iașului, iubit și așteptat de pasionații de muzică.
Cvartetul de coarde Ad libitum a fost fondat în anul 1988, la Universitatea de Arte George Enescu din Iași. Membrii fondatori: Adrian Berescu (vioara I), Șerban Mereuță (vioara II), Bogdan Bișoc (violă), Filip Papa (violoncel).
După ce a beneficiat de îndrumarea profesorului Bujor Prelipcean, iar mai apoi din partea unor cvartete de renume precum Fine Arts, Juilliard sau Amadeus, Cvartetul Ad libitum a câștigat în 1997 Marele Premiu, Premiul Presei și Premiul mecenatului muzical la Concursul de la Evian, considerat cea mai importantă competiție de gen din lume. Au urmat și alte succese notabile, între care trebuie amintit Premiul I la Concursul Max Reger din Germania.
Ad libitum întreprinde turnee în Europa fiind invitat de prestigioase festivaluri cm ar fi: Printemps des Arts (Monte Carlo), Orlando Festival (Olanda), Luberon (Franta), Bensheim (Germania), Gstaad (Elvetia), Maribor (Slovenia), Delft Festival (Olanda), etc. De asemenea a concertat în celebre săli de concert ca: Musée D’Orsay și Cortot (Paris), Diligentia (Haga), De Doelen (Rotterdam), Konzerthaus (Berlin), Concertgebouw (Amsterdam), Kaisersaal (Frankfurt), Beethoven Haus (Bonn), Temppeliaukion (Helsinki), Ateneul Român (București), Filarmonica Moldova (Iași), etc.
Cvartetul Ad libitum a realizat înregistrări radio și TV la: TVR Iași, TV România, Radio France, Hesischen Rundfunk, Sudwest-Rundfunk, TV VARA-Amsterdam.
Începând din aprilie 2008, Ad Libitum este numit cvartet de stat al Filarmonicii Moldova din Iași, drept recunoaștere a activității desfășurate pe mari scene ale lumii.
Din septembrie 2011, Alexandru Tomescu devine prim-violonist al cvartetului de coarde Ad Libitum.
Concert coral religis
Corul academic Gavriil Musicescu
dirijor Doru Morariu
G. Musicescu – Concertul nr. 2 – Înnoiește-te, Noule Ierusalime
Gh. Dima – De frumsețea fecioriei Tale
Ed. Wachmann – Te Deum – Mântuiește Doamne
N. Oancea – O, Doamne către Tine
S. Drăgoi – Liturghia Solemnă – Amin. Pre Tine Te lăudăm
A. Stoia – Liturghia modală – Sfânt, Domnul Savaot
P. Constantinescu – Liturghia psaltică – Ca pre Împăratul
D. Buciu – Jubilație
C. Morariu – Rugăciune la aprinderea candelei
C.P. Basacopol – Inima mea s-a turburat (Psalm 54)
– Binecuvântează suflete pe Domnul (Psalm 102)
S. Păutza – Rugăciune
– Tatăl nostru
G. Musicescu – Concertul nr. 1 – Cine, cine
În primavara anului 1953 se produce un eveniment ce va deschide noi și fericite perspective de dezvoltare artistică a Filarmonicii „Moldova”: înființarea Corului „Gavriil Musicescu”. Ansamblul coral ieșean, creat prin eforturile profesorului George Pascu și ale directorului de atunci al Filarmonicii – compozitorul Achim Stoia – este unul din primele ansambluri de acest fel din România. În anul 1958, Ion Pavalache i-a urmat profesorului George Pascu la conducerea corului, desfășurând în această calitate o activitate bogată și diversă, de peste 3 decenii.
Din noiembrie 1990, conducerea corului este preluată de dirijorul Doru Morariu, care va dovedi nu numai calități artistice, ci și merite organizatorice incontestabile.
Cei peste 60 de ani de activitate plasează acest ansamblu de referință printre cele mai prestigioase formații corale academice românești, atât prin repertoriul susținut – de la marile opusuri vocal-simfonice, la capodoperele a cappella – cât și prin calitățile sale specifice – omogenitate, precizie a intonației, rafinament, expresivitate.
„Seniorii artelor ieșene”
Sărbătorirea muzicologilor Profesor univ. dr. Mihail Cozmei și Preot Conferențiar univ. dr. Florin Bucescu
Eveniment organizat în colaborare cu Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România Filiala Iași
și Primăria Municipiului Iași
Invitați:
Profesor univ. dr. Gabriela Ocneanu
Profesor univ. Liliana Gherman
Un dar muzical: Cvartetul Voces
Concert de muzică tradițională
Ansamblul Trei Parale
Florin Iordan: cobză, cimpoi, tambură
Daniel-Mircea Pop: voce, fluiere, percuție
Mihai Balabaș: vioară
Beatrice Iordan: cobză
Ștefan George Kudor: percuție (bendir, dairea, tobă)
Cântecul lui Barbu Lăutaru (folclor, Alexandri/Flechtenmacher)
Două dansuri muntenești (Francois Rujițchi, Musique Orientale, 1837 Nr. 31 si 32)
Cântec de lume (Codex Moldavus)
Amărâtă turturică (Anton Pann)
Trei dansuri moldovenești (Codex Moldavus Nr. 1821, Nr. 10, 5, 3)
Până când nu te iubeam (Anton Pann-Spitalul Amorului)
Decât ruda și vecinu (Anton Pann – Spitalul Amorului)
Grele chinuri m-a cuprins, Aolică ce văzui (Gheorghe Ucenescu)
Ah! A mea iubită floare (Gheorghe Ucenescu)
De când s-a dus neica-n cale (Anton Pann – Spitalul Amorului)
Bate-o Sfântu de lupoaie (Anton Pann – Spitalul Amorului)
Hora boierească a lui Nemțeanu de la Săveni (folclor)
Două hore de la Săveni (folclor)
Geamparaua de la Dăeni (folclor)
Hora șapte scări (folclor)
Arză-l focu dascăl (Anton Pann – Spitalul Amorului)
Trei parale este un grup bucureștean a cărui activitate de reînviere a muzicii românești tradiționale a început în anul 2003. Ansamblul face uz de o documentare minuțioasă în domeniul culturii muzicale tradiționale, un rol important având Florin Iordan, etnomuzicolog la Muzeului Țăranului Român din București, coordonator al formației și interpret la numeroase instrumente tradiționale – în concertul de astăzi va cânta la cobză, cimpoi și tambură. Îi stau alături: Daniel Pop – solist vocal și interpert la fluiere și percuție, muzician cu o bogată experiență în interpretarea muzicilor vechi, Mihai Balabaș – violonist cu o solidă pregătire academică, Beatrice Iordan – interpretă din cobză, de asemenea contrabasistul și percuționistul Ștefan George Kudor.
Deși este implicat în mai multe proiecte muzicale, grupul Trei parale a devenit cunoscut publicul din țară dar și din străinătate prin strădaniile sale din ultimi zece ani, de reconstituire a muzicilor urbane de sec. 19, din Moldova și Muntenia. Consultând atât transcripții de epocă și mărturii muzicale din secolul 20, membrii grupului au încercat să pună în lumină un univers muzical deosebit de savuros, dar destul de puțin cunoscut. În timp, programul, stilul de interpretare și componența instrumentală au fost în mod continuu revizuite, iar proiectul a câștigat mereu în consistență și acuratețe.
Rezultatele n-au întârziat să apară. Muzica grupului a figurat pe coloana sonoră a două filme românești de epocă: Chira Chiralina (regia Dan Pița, 2012) și mai recentul și premiatul Aferim! (regia Radu Jude, 2016). Toate piesele incluse în acest din urmă film fac parte din programul serii: Două dansuri muntenești, Ah! A mea iubită floare, Bate-o Sfântu de lupoaie și Arză-l focu dascăl.
Ora 11 – Gala Concursului de Compoziție Al. Zirra
Coordonator: conferențiar univ. dr. Ciprian Ion
Premiul I
Florin Gorgos (Iași) – Iffy Phase
Soliști:
Andreea Mădălina Zota, flaut
Bogdan Constantin, saxofon
Teofana Lența, vibrafon
Brîndușa Tudor, pian
Premiul II
Paul Pintilie (Iasi) – Improvizatii prin vitraliu
Soliști:
Irina Suceveanu, flaut
Gina Munteanu, clarinet
Max Kutas, saxofon
Mihai Tabarca, percuție
Premiul III
Sebastian Tuna (Cluj Napoca) – Treffen in Fantasyland
Soliști:
Carina Coste, flaut
Patricia Harasemiuc, vioară
Antoniu Vîntur, vibrafon
Luca Pulbere, pian
Ora 12 – Recital de lieduri
Program Viorel Munteanu:
Întoarceri la Blaga, Șapte lieduri pentru soprană și pian
Ecouri din transposibil, Patru lieduri pentru soprană, flaut și pian, pe versuri de George Popa
Soliști:
Mihaela Grăjdeanu, soprană
Doina Grigore, pian
Dorel Baicu, flaut
Vasile Spătărelu
Prețioasele ridicole
comedie muzicală
libretul: Dimitrie Tăbăcaru și Anda Tăbăcaru-Hogea, după piesa omonimă de Molière
Conducerea muzicală Consuela Radu-Țaga
Distribuția
Magdelon – Daniela Goria
Cathos – Maria Păuleț
Gorgibus – Ionuț Copăcel
Mascaril – Gheorghe Șapcă
Jodelet – Paul Celmare
La Grange – Mihai Ciucălău
Du Croisy – Bogdan Avram
Marotta – Diana Vornicu
Orchestra Filarmonicii Moldova Iași
Cor de fete – studente de la specializarea Canto, anii I-III
Pregătirea muzicală – Raluca Amariei
Regia – Anda Tăbăcaru-Hogea (Universitatea Națională de Muzică București)
Asistent regie – Eduard Sveatchevici (Opera Națională Română Iași)
Scenografie: Elena Șoltuz, Monica Pop, Tiberiu Pop
Producător – Romeo Cozma
Musicologia mirabilis
Simpozion studențesc de muzicologie
Coordonatori
conferențiar univ. dr. Loredana Iațeșen
lector univ. dr. Diana Beatrice Andron
Participanți, studenți de la
Universitatea Națională de Muzică București
Academia de Muzică „Gheorghe Dima” Cluj-Napoca
Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași
Orchestra Universității de Arte G. Enescu
Dirijor Bogdan Chiroșcă
Soliste Cristina Simionescu, Maria Macsim Nicoară
Ciprian Ion – Bocet pentru orchestră op. 10 (primă audiție)
Bogdan Chiroșcă – Trei lieduri pentru soprană și orchestră de coarde (primă audiție)
Leonard Dumitriu – Ars Poetica, ciclu de lieduri pentru mezzo-soprană și orchestră (primă audiție)
George Enescu – Suita nr. 1 pentru orchestră (fragmente)
Concert simfonic extraordinar
Închiderea Festivalului
Orchestra Filarmonicii Moldova
Dirijor Horia Andreescu
Solist Dragoș Mânza, vioară (Germania)
George Enescu
Rapsodia Română nr. 2
Caprice Roumain pentru vioară și orchestră (orchestrație de Cornel Țăranu)
Balada pentru vioară și orchestră
Suita nr. 2 pentru orchestră în do major, op. 20
Rapsodia Română nr. 1